Tuesday, January 09, 2007

NynI je1tI zb½v• ot•zka, zda bardick½ kaleidoskop, vztahujIcI
se k zanik•nI vIdomI p—i smrti a po smrti ËlovIka, odpovId• vady
popisu Bardo th^dolu, nebo mu jsou vystaveni jen ti lidE, kte—I
jsou p—Islu1nIky n•boaensk½ch sekt, vyzn•vajIcIch polyteismus. Na
z•kladI sv½ch vlastnIch zku1enostI mohu tvrdit, ae bardo zanikajIcIho
vIdomI platI v1eobecnI. Setkal jsem se s jeho jevy jia v dobI,
kdy jsem tibetskou mystiku v¢bec neznal a kdy m¢j n•zor, prov
•zejIcI mE mystickE ÿsilI, obsahoval mnoho z ateistickE v½chovy
doma a z nadsmyslov½ch post—eh¢ z dItstvI. A pokud jsem vidIl
lidi umIrajIcI a zem—elE, mohl jsem jen konstatovat, ae byly-li nIkterE
z popisovan½ch bardick½ch jev¢ pro nI nez—etelnE, bylo to
zp¢sobeno tIm, ae v tom smIru nemIli rozvinutE vIdomI. Mohl
jsem konstatovat, ae bardickE pochody byly vady ponIkud ovlivnIny
teistick½m nebo ateistick½m n•zorem umIrajIcIho nebo zem
—elEho ËlovIka. Form•lnI zboanost v1ak nemohla zabr•nit tomu,
aby nap—. aena dosud umIrajIcI nebyla jia pron•sledov•na muËIcImi
furiemi. . .